maandag 13 oktober 2014

Plog: exursie Xanten


Afgelopen vrijdag had ik een hele leuke excursie in Xanten. Een plaats in Duitsland dicht bij Nijmegen. Dit is omdat ik Gymnasium doe, hier hebben ze namelijk een museum, thermen en een amphitheater uit de Romeinse tijd. Zelf hou ik eigenlijk niet van dat soort dingen maar ik heb wel een hele leuke dag gehad met vriendinnen!





In de bus naar Xanten.


Met een Milka Oreo chocoladereep, jummmmm!


Als eerst gingen we naar de thermen. Hier werd ook een presentatie gegeven door de andere klas.




Allemaal resten van de Romeinse thermen.

Op naar het museum!

 
Potten en vazen.


Harnassen.


Een grappig draaiding.


Sieraden



Kleding.


Een teddybeer. Ja, blijkbaar hadden ze die vroeger ook al haha.


Daarna hadden we twee workshops in het museum. Eerst een wiskunde workshop die opzich wel grappig was maar niet echt leuk.


Daarna een kleding workshop die echt verschikkelijk was haha!


We hadden nog tijd over dus we gingen met de helft van de klas voetballen. Normaal heb ik daar een hekel aan maar nu vond ik het wel heel leuk.


Het amphitheater bekijken. Dat was wel leuk want dat zie je ook altijd in films en op plaatjes.


Ook haalden mijn vriendinnen en ik een lekker ijsje. Ik had een Flutsch Finger, leuke naam haha.


En weer terug in de bus op weg naar school.

Dit was alweer mijn plog. Ik hoop dat jullie dit een keer leuk vonden en laat even weten als jullie plogs willen zien. Ik vond het wel leuk om hem te maken!

xxx Kylie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten